Toegevoegd aan winkelwagen
Product(en) verwijderd uit je winkelwagen
De volgende producten zijn niet langer beschikbaar en zijn uit je winkelwagen verwijderd:
Controleer je winkelwagen en ga gerust verder met winkelen.
mijn heerenveen
In de Mijn Heerenveen-omgeving beheer je als supporter onder meer je eigen persoonsgegevens. Zonder dit account kun je geen (seizoen)kaarten kopen in de ticketing-omgeving, zelfs niet als het gaat om een duel met vrije verkoop.
Wat is Mijn Heerenveen en waarvoor is het?
In de Mijn Heerenveen-omgeving beheer je als supporter met een persoonlijk account onder meer je eigen persoonsgegevens en (seizoen)kaarten. Ook kun je hier je toegangskaarten kopen, beheren en downloaden.
Hoe moet ik mij registreren?
Ga naar de Ticketing-omgeving, klik rechtsboven op 'Inloggen' en registreer je. Wanneer je jouw gegevens hebt ingevuld, ontvang je een bevestigingsmail. Klik op 'Activeren'. Vervolgens kun je met je gebruikersnaam en wachtwoord inloggen in Mijn Heerenveen.
Hoe moet ik een medesupporter aan Mijn sc Heerenveen-account koppelen?
Als je de seizoenkaart van een medesupporter aan jouw account wilt koppelen, volg onderstaande stappen:
- Ga in je account naar het tabblad 'Familie/Vrienden koppelen'.
- Klik op 'Familie/Vriend koppelen'.
- Vul het nieuwe relatienummer (HXXXXXX), de postcode en de pincode van de medesupporter in. De pincode is standaard 0000. Als de medesupporter deze heeft aangepast kun je hem/haar vragen naar de pincode. Klik vervolgens op ' opslaan'.
- Je hebt nu het aankooprecht van je medesupporter overgenomen en je kunt voor hem of haar toegangskaarten kopen voor uitwedstrijden.
Ik heb een buskaart, maar wil toch met de auto naar het gastenvak afreizen. Is dit mogelijk?
Nee. Wedstrijdkaarten zijn persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Het is niet mogelijk om achteraf wijzigingen door te voeren in de bestelling. Wanneer je dus een buskaart aanschaft, dien je ook daadwerkelijk met de bus te reizen. Ditzelfde geldt andersom voor autokaarten
Ik wil mijn wachtwoord of e-mailadres wijzigen. Kan dat?
Zeker. Ga naar Mijn Heerenveen en wijzig je wachtwoord via 'Wachtwoord wijzigen'. Om je e-mailadres te wijzigen, klik je op 'Mijn gegevens'. Je voor- en achternaam, geslacht en geboortedatum kun je niet zelf wijzigen. Dit kan alleen door een mail te sturen naar Supporters Service.
Kaartverkoop
Hoe kan ik een toegangskaart online bestellen?
- Als je een Mijn Heerenveen-account hebt, log je in op tickets.sc-heerenveen.nl
- Selecteer in het overzicht de wedstrijd die je wilt bezoeken en waarvoor je kaarten wilt bestellen
- Kies zelf je plaats(en) via de tribuneplattegrond
- Vervolgens klik je op 'Plaats in winkelwagen'
- Geef aan of je ook een parkeerkaart wilt bestellen
- Controleer je bestelling en ga akkoord met de voorwaarden
- Selecteer de gewenste betaalwijze (iDEAL, Visa of Mastercard) en klik op 'Bestelling afronden'
- Je ontvangt een e-mail met daarin de bevestiging.
- E-tickets kun je downloaden door in jouw Mijn Heerenveen-account naar 'Mijn tickets' te gaan.
Waar vind ik mijn bestelde toegangskaarten?
E-tickets ontvang je via de mail, maar jouw wedstrijdkaarten zijn ook te downloaden. Ga naar de Mijn Heerenveen-account en klik daar 'Mijn tickets' aan.
Kan ik kaarten bij het stadion kopen?
Kaarten kopen kan op werkdagen bij de hoofdingang van het Abe Lenstra stadion. Wij staan van 9.00 tot 16.30 uur voor je klaar!
Werkt sc Heerenveen met verschillende prijscategorieën?
Ja, we werken met vier verschillende groepen: volwassenen betalen het reguliere tarief, tot en met 11 jaar krijg je 50% korting op het reguliere tarief, tussen 12 en 21 jaar krijg je 30% korting op het reguliere tarief en vanaf 66+ krijg je 15% korting op het reguliere tarief.
De prijs kan verschillen per tribune en zelfs per vak. Ook per wedstrijd kan er een verschil in prijs zijn, afhankelijk van de tegenstander. In de ticketing-omgeving zie je meteen de geldende prijs als je wedstrijd selecteert en een vak aanklikt.
Heb ik een clubkaart nodig om kaarten te bestellen voor een thuiswedstrijd?
Voor de meeste duels heb je een clubkaart van sc Heerenveen nodig om één of meerdere wedstrijdtickets te kunnen kopen. Er zijn per seizoen ook een aantal wedstrijden waarbij vrije verkoop geldt. Voor deze duels kun je ook zonder clubkaart zoveel kaarten bestellen als je maar wilt.
Bij iedere wedstrijd in de ticketing-omgeving staat vermeld of er een clubkaartverplichting is en hoeveel kaarten je kunt bestellen.
Kan ik voor meerdere personen een kaart kopen?
Het is mogelijk om extra wedstrijdtickets voor medesupporters te bestellen, al zijn er uitzonderingen: voor sommige wedstrijden geldt een strenge seizoen- of clubkaartverplichting waardoor het soms mogelijk is om maar één of helemaal geen kaart te bestellen.
seizoenkaarten
Waarom is een seizoenkaart verstandig?
Je hebt een vaste plaats bij alle thuiswedstrijden in de Eredivisie, waarbij je veel goedkoper uit bent dan dat je zeventien keer een losse toegangskaart koopt. Daarnaast kun je gratis naar de thuiswedstrijden van sc Heerenveen Vrouwen in het Abe Lenstra stadion én krijg je tien procent korting in de Feanstore.
Hoe bestel ik een seizoenkaart?
Een seizoenkaart is te bestellen via het online ticketsysteem of bij de receptie van het Abe Lenstra stadion (ingang B) op werkdagen. Wil je seizoenkaarten afnemen in het Familievak, klik dan hier.
Werkt sc Heerenveen met verschillende prijscategorieën?
Welke type seizoenkaarten zijn er?
Naast de klassieke seizoenkaart kent sc Heerenveen een aantal specifieke op doelgroep gerichte seizoenkaarten. Deze zijn voor het Comfortvak, het Stavak, het Familievak of het Rolstoelplatform. Bekijk hier de uitgelichte vakken.
Aan welke voorwaarde moet ik voldoen om in het comfortvak te zitten?
Het comfortvak op de Foppe de Haan-tribune, op de oostkant van het Abe Lenstra stadion, geeft de bezoeker extra comfort rondom de wedstrijd. Een voorwaarde om hier een seizoenkaart te nemen is dat één iemand van het gezelschap minstens 60 jaar moet zijn (peildatum: 1 juli 2025). Bezoekt u de wedstrijden altijd met een of meerdere supporters die geen 60 jaar zijn? Met een zitplaats in het comfortvak kunt u dat gewoon blijven doen. Maximaal vier mensen onder de 60 jaar mogen u in het comfortvak vergezellen.
Aan welke voorwaarde moet ik voldoen om in het Familievak te zitten?
De vakken 29 en 429 in het Abe Lenstra stadion vormen samen het familievak. Hier staan gezinnen en families centraal. Het vak onderscheidt zich door specifiek in te spelen op de behoeften en interesses van onze jongste supporters. Om seizoenkaarten te kopen in het familievak, moet minstens één persoon van het gezelschap jonger zijn dan dertien jaar (peildatum: 1 juli 2025). Klik hier om seizoenkaarten te bestellen voor dit vak.
Kan ik als mindervalide supporter een seizoenkaart bestellen?
Dit kan zeker! We bespreken graag de mogelijkheden met je. Stuur een e-mail naar onze ticketing-afdeling of gebruik ons contactformulier. Dan nemen wij daarna contact met je op!
Ik sta op de wachtlijst voor het stavak. Wanneer hoor ik of er voor mij een plaats vrijkomt?
Na de verlengperiode is gekeken of er plaatsen vrijkomen in het stavak. Aan de hand van de wachtrij schrijven wij supporters aan. De mensen die het langst geregistreerd staan in de wachtrij én al een seizoenkaart hebben op een andere plaats in het stadion, zijn het eerst aan de beurt als er plaatsen beschikbaar komen.
Kan iemand anders met mijn seizoenkaart een wedstrijd bezoeken?
Ja, dat kan bij thuiswedstrijden. Alleen personen die in dezelfde leeftijdsprijscategorie vallen, mogen met deze kaart een wedstrijd bezoeken. Valt de persoon in een andere leeftijdsprijscategorie? Dan kun je de kaart opwaarderen. Het opwaarderen van een seizoenkaart kan geregeld worden via ons contactformulier. Let op: de seizoenkaarthouder is verantwoordelijk voor het gedrag van de persoon aan wie hij of zij de seizoenkaart uitleent.
Ik ben gekoppeld aan het account van een andere supporter. Kan ik nu mijn seizoenkaart verlengen?
Indien je bent gekoppeld aan het account van een medesupporter, is het niet mogelijk om zelf jouw seizoenkaart te verlengen. Het verlengen van jouw seizoenkaart is alleen mogelijk via het hoofdaccount waar jouw seizoenkaart aan gekoppeld is. De seizoenkaart blijft bij het verlengen wel op dezelfde naam staan.
Het is daarnaast mogelijk om de koppeling met familie/vrienden te beëindigen. Ga naar de Ticketing-omgeving, log in met jouw account en klik vervolgens rechtsboven in het menu op ‘Familie/vrienden koppelen’. Hier kun je jouw koppeling beheren en wijzigen.
stadionbezoek
Kan ik parkeren bij het Abe Lenstra stadion
Kom je met de auto naar het Abe Lenstra stadion? Hier hebben we een aantal handige parkeerplaatsen voor je op een rijtje gezet!
P6: dichtbij het stadion
P6 ligt aan de andere kant van de snelweg, maar via de voetgangerstunnel ben je zo bij het Abe Lenstra stadion. Ideaal als je niet te ver wilt lopen, maar toch zeker wilt zijn van een plekje. Voor dit parkeerterrein heb je een parkeerkaart nodig. Die is te bestellen voor een enkele wedstrijd, maar ook voor het gehele seizoen. Kies je voor de laatste optie, dan betaal je gemiddeld per duel een lager bedrag. Via afrit Heerenveen-centrum kun je vlot de A32 af richting dit parkeerterrein.
Parkeren in het centrum
Uiteraard zijn ook de parkeerplaatsen in het centrum van Heerenveen te gebruiken. Een gratis optie is carpoolplek Plein Noord, vlakbij de Mc Donald’s. Vanaf hier doe je er circa twintig minuten over om naar het Abe Lenstra stadion te lopen. Kijk op de plattegrond welke (betaalde) parkeerplaatsen er verder allemaal in het centrum zijn. De looptijd staat hierbij vermeld.
Voorkom een boete!
Veel supporters kiezen ervoor om de auto te parkeren in een woonwijk. Let goed op dat je je daar aan de parkeerregels houdt. In de woonwijken zal door de politie, in samenwerking met de gemeente, gedurende het seizoen streng gecontroleerd worden op foutparkeren. Je auto parkeren in plantsoenen, parken, bochten en op kruisingen is niet toegestaan.

Kan ik met het openbaar vervoer naar het stadion komen?
Dat kan zeker! Vanaf het treinstation in Heerenveen is het ongeveer 20 minuten lopen. Er is een bushalte aan de noordkant van het stadion.
Hoe laat is het stadion bij een thuiswedstrijd geopend?
Het stadion is iedere thuiswedstrijd anderhalf uur voorafgaand aan de wedstrijd geopend.
Is de Feanstore open op een wedstrijddag?
De Feanstore, die zich bevindt naast de hoofdingang, is op wedstrijddagen geopend van twee uur voor aanvang van de wedstrijd tot één uur na het laatste fluitsignaal. Tijdens de wedstrijd en in de rust is het niet mogelijk om aankopen in de winkel te doen.
Vind je het te druk, wil je vast inspiratie opdoen of op een ander moment iets kopen? Ga hier naar de online winkel en bekijk hier de openingstijden van de winkel op niet-wedstrijddagen.
Is er in het stadion ruimte om mijn spullen op te bergen?
Er zijn in het Abe Lenstra stadion geen kluisjes aanwezig. Het is dus niet mogelijk om spullen op te bergen.
Mag ik eten en drinken meenemen naar het stadion?
Zelf eten en drinken meenemen naar het stadion is niet toegestaan. Het Abe Lenstra stadion kent meerdere cateringpunten. Betalen doe je met munten, die je kunt kopen met contant geld, of via de EasyPay-app. Bij elk cateringpunt hangt een muntautomaat. Let op: niet bij elke automaat kun je betalen per pin, maar bij een aantal verkooppunten kan dit wel.
Mag ik roken in het stadion?
Sinds 1 juli 2020 zijn alle stadions in het Nederlandse profvoetbal rookvrij. Het is dus niet toegestaan te roken of elektronische sigaretten te gebruiken in het stadion. Buiten de toegangspoorten van het Abe Lenstra stadion mag het wel.
Welke regels gelden in het Abe Lenstra stadion?
Op het bezoeken van wedstrijden van sc Heerenveen zijn verschillende reglementen van toepassing. In de eerste plaats is de bezoeker gebonden aan de Standaardvoorwaarden van de KNVB. Als aanvulling hierop hanteert sc Heerenveen zijn eigen huisregels, opgenomen in het Huisreglement. Daarin zijn onder meer bijzondere regels opgenomen voor het bezoeken van uitwedstrijden en beleid met betrekking tot de rechten na afloop van een stadionverbod.
uitwedstrijden
Kan ik zien of ik al een uitregistratie heb?
Je kunt heel makkelijk zelf controleren of je al een uitregistratie hebt. Dit kun je doen bij 'Mijn gegevens' in de ticketing-omgeving. Onderaan die pagina staat het kopje ' Mijn tags'. Staat daar ' uitregistratie' bij, dan is alles al geregeld en kun je meteen een kaartje kopen!

Kan ik voor iemand anders een kaart voor een uitwedstrijd kopen?
Wil je met meerdere vrienden of familieleden naar een uitwedstrijd, dan is het mogelijk om meerdere kaarten tegelijk te bestellen. Hiervoor moet je wel hun Mijn Heerenveen-account aan die van jou koppelen. Let op: dit betekent wel dat alleen jij namens hen een kaart kan kopen, zelf verliezen ze hun aankooprecht.
Kan iemand anders met mijn gekochte kaart het uitvak in?
Kaarten voor uitwedstrijden zijn altijd persoonsgebonden. Koop jij een kaart voor jezelf, dan kan alleen jij naar binnen. Ben je bijvoorbeeld ziek of om een andere reden verhinderd, dan is het niet mogelijk dat een andere persoon met jouw kaart afreist naar de desbetreffende uitwedstrijd.
Ik heb een buskaart, maar wil toch met de auto naar het gastenvak afreizen. Is dit mogelijk?
Nee. Wedstrijdkaarten zijn persoonsgebonden en niet overdraagbaar. Het is niet mogelijk om achteraf wijzigingen door te voeren in de bestelling. Wanneer je dus een buskaart aanschaft, dien je ook daadwerkelijk met de bus te reizen. Ditzelfde geldt andersom voor autokaarten
Wat moet ik meenemen bij het bezoeken van een uitwedstrijd?
Bij het bezoeken van een uitwedstrijd dien je een geldig legitimatiebewijs en het omwisselbiljet mee te nemen.
Hoe wordt de kaartprijs voor een uitwedstrijd berekend?
De prijs van de toegangskaart wordt bepaald door de thuisspelende club. De prijs van een ticket voor het gastenvak is gelijk aan (of goedkoper dan) een vergelijkbare plaats elders in het stadion. sc Heerenveen rekent daarnaast 3,50 aan servicekosten. De club voelt zich genoodzaakt om dit te doen, omdat de kosten de afgelopen jaren opgelopen zijn.
Kan ik met een zes- of negenpersoonsbusje naar een uitwedstrijd?
Wil je met een 6 of 9-persoonsbusje naar een uitwedstrijd, dan moet je dit
vervoersmiddel altijd aanmelden bij de afdeling Veiligheidszaken. Hierbij moeten het
kenteken van het busje, de naam van de bestuurder en de namen van de inzittenden
worden doorgegeven. Wordt hier niet aan voldaan, dan kun je niet afreizen naar de
uitwedstrijd.
Bij veel wedstrijd is een beperkt aantal zes- of negenpersoonsbusjes toegestaan, maar er zijn ook uitwedstrijden waar dit helemaal geen optie is. Op de website van sc Heerenveen staat bij de wedstrijdinformatie de meest recente informatie vermeld.
Ik wil zelf een busreis organiseren naar een uitwedstrijd. Is dat mogelijk?
Indien men zelf een busreis wil organiseren, dan dient de aanvraag voor deze busreis
minimaal zes weken voorafgaand aan de wedstrijd ingediend te worden via
afdeling Veiligheidszaken. De eventuele definitieve goedkeuring volgt
dan na antwoord van de afdeling veiligheidszaken.
De zelf georganiseerde busreis dient te voldoen aan onderstaande voorwaarden:
- Er moeten stewards aanwezig zijn op de bus;
- Er moet een toilet aanwezig zijn in de bus;
- De bus dient mee te reizen met andere cluster(s);
- De bus dient te reizen via de omwissellocatie/clusterlocatie indien van
toepassing.
Let op: stadions met minder dan 650 plekken in het gastenvak komen niet in aanmerking om met een eigen bus te bezoeken. Naast een akkoord van sc Heerenveen, zal er ook een expliciet akkoord door de tegenstander gegeven moeten worden. Dit betekent dat niet automatisch alle bussen worden toegestaan, ook al voldoen zij aan de bovenstaande criteria
Ik ben geen lid van supportersvereniging FeanFan. Kan ik dan wel met hun bus naar de uitwedstrijden toe?
Dit kan zeker! FeanFan heeft sowieso bij iedere uitwedstrijd een bus rijden. Via de ticketing-omgeving van sc Heerenveen bestel je hier een kaart voor. Ben je geen lid van de supportersvereniging, dan dien je in de bus wel tien euro extra te betalen.