Cookie instellingen
sc Heerenveen maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
sc Heerenveen maakt gebruik van cookies. Indien je op akkoord klikt geef je hiervoor toestemming. Lees onze cookieverklaring voor meer informatie. Daar is ook de mogelijkheid om aan te geven welke cookies je accepteert.
28 juni 2019 18:00
Nadat het stichtingsbestuur en de raad van commissarissen het nieuwe strategisch plan van sc Heerenveen hebben goedgekeurd, heeft de club het driejarenplan gepresenteerd aan het personeel en de stakeholders. Volgende week zal sc Heerenveen het plan integraal openbaar delen.
'We hebben deze week goede meetingen gehad met het personeel en onze stakeholders. Er is enthousiast gereageeerd op het nieuwe plan. De vervolgstap is om het volgende week integraal en digitaal te delen met de pers en onze supporters', aldus algemeen directeur Cees Roozemond.
Een van de prioriteiten in het strategisch plan is de financiële huishouding van de club. 'Daar ligt ook de noodzaak', legt Roozemond uit. 'Het operationeel tekort van deze club moet binnen drie jaren terug naar een acceptabel verlies van maximaal 2,5 miljoen euro. Daarnaast is de uitdaging om de omzet omhoog te brengen van 16 naar 18 miljoen euro.'
'Maar het belangrijkste is uiteindelijk het voetbal', stelt Roozemond. 'Er moet een herkenbaar elftal op het veld staan. We willen attractief voetbal spelen en onze Friese identiteit uitstralen.'
Behalve het nieuwe strategisch plan sprak Roozemond ook over de huidige ontwikkelingen rondom het nieuwe hoofdsponsorschap, het vertrek van commercieel directeur Hylke van der Veen en de stand van zaken met betrekking tot de seizoenkaartcampagne en de OSSH.