De displays zitten erop, nu de supporters(namen) nog

22 februari 2021 10:30

Al maanden blijven de tribunes in het Abe Lenstra stadion leeg, maar achter de schermen bereidt sc Heerenveen zich alvast voor op de terugkeer van de supporters. Als iedereen weer naar binnen mag, zien duizenden gouden seizoenkaarthouders hun naam terug op hun stoel. De displays zijn inmiddels geïnstalleerd, de namen en QR-codes volgen nog.

DSC 7114

Het is een optie die alleen werd geboden aan de gouden seizoenkaarthouders in het seizoen 2020/2021: een naambordje op de rugleuning van de eigen tribunestoel. Als dank voor de onvoorwaardelijke steun konden deze diehardfans hun naam door sc Heerenveen op de vaste stek laten zetten. Ongeveer de helft gaf zich hiervoor op en maakte van de mogelijkheid gebruik.

Nog voor de start van het huidige seizoen is marketing- en reclamebureau TAS Stadionreclame uit Dalfsen begonnen met het monteren van de eerste displays. Nog zonder namen, omdat alle supporters toen (en daarna) niet op hun eigen stoel konden zitten. Zodra wedstrijden zonder beperkingen mogen worden georganiseerd, worden de namen en dynamische QR-codes van QR Link uit Zwolle erin geplaatst.

Ook voor sponsoren
Ook op de zakelijke tribunes heeft TAS Stadionreclame displays gemonteerd. Wanneer er weer met publiek mag worden gevoetbald, vinden alle sponsoren hun naam met een QR-code terug op de stoelen. Deze actie is een geste vanuit de club richting zijn huidige zakelijke relaties. Stoelreclame is waarde verhogend en als 'reservering' zorgt de bedrijfsnaam op de stoel straks voor een nog warmere welkom terug.

DSC 7088
V.l.n.r.: Edward Jousma (sc Heerenveen), Chiel Timmermans (QR Link), Bjorn de Vries (TAS Stadionreclame), Yosh Schoemaker (QR Link) en Ronny Venema (sc Heerenveen)