Feanstore

Afrekenen

Ticketing

Afrekenen
hoofdsponsor-ausnutria

Ausnutria nieuwe hoofdsponsor sc Heerenveen

Gepubliceerd op 6 maart 2020 14:45

sc Heerenveen heeft een nieuwe hoofdsponsor: Ausnutria. De Friese eredivisionist en het Nederlands-Chinese zuivelconcern zijn een overeenkomst aangegaan, lopend tot en met het seizoen 2021/2022, met de intentie voor een langere samenwerking.

DSC_27641

Vanuit Nederland bedient Ausnutria de internationale markt met hoogwaardige baby- en kindervoeding. Het bedrijf exporteert wereldwijd naar ruim zeventig landen, onder meer naar China, waar een zusterorganisatie van Ausnutria is gevestigd. Het Nederlandse hoofdkantoor van Ausnutria staat in Zwolle, de vier Nederlandse productielocaties bevinden zich in Ommen, Kampen, Leeuwarden en sinds 2018 Heerenveen.
 
Met Ausnutria heeft sc Heerenveen een hoofdsponsor gevonden die perfect bij de club past, geeft algemeen directeur Cees Roozemond aan. “We zochten een partij die met ons het honderdjarig bestaan wil vieren en ook daarna als hoofdsponsor wil aanblijven. Vanaf het eerste contact was Ausnutria voor ons de absolute droomkandidaat.”

Perfecte match
“Ons shirt krijgt nu de sponsor waar we naar op zoek waren”, gaat Roozemond verder. “Ausnutria is een internationaal bedrijf met de thuisbasis in Nederland. Een van de grootste productievestigingen staat in Heerenveen en ook het hoofdkantoor zal zich hier in de toekomst gaan vestigen. Onze zoektocht duurde langer dan we wilden, maar we wilden alleen gaan voor de perfecte match. Met Ausnutria hebben we die gevonden.”
 
“Wij zijn ervan overtuigd dat we elkaar enorm kunnen versterken. Daarom gaan we ook een samenwerking voor meerdere jaren aan met als uitgangspunt een partnership voor de lange termijn. Dat geeft rust en vormt een basis waarop we samen kunnen bouwen. We zijn Ausnutria erg dankbaar voor het in ons gestelde vertrouwen en kijken enorm uit naar onze gezamenlijke toekomst”, besluit Roozemond.

Juiste partner
Ook Ausnutria kijkt uit naar de samenwerking, zegt CEO Jeroen Kiers. “Met sc Heerenveen hebben we de juiste partner gevonden, een partner die letterlijk en figuurlijk dicht bij ons staat. Met het hoofdsponsorschap willen we onder meer de naamsbekendheid van Ausnutria vergroten. sc Heerenveen staat bekend als innovatief en maatschappelijk betrokken. Dit past uitstekend bij ons, net als de aandacht voor de jeugd. Onze slogan is niet voor niets ‘nourishing life and growth’: het voeden van leven en groei.”
 
Groei, ontwikkeling en gezondheid staat voor Ausnutria voorop. Met sc Heerenveen heeft het bedrijf daarin een ideale bondgenoot gevonden. “Het sponsoren van een grote sportclub is voor ons nieuw”, zegt Kiers. “Net als in onze bedrijfsvoering zijn we ook hierin ambitieus en willen we graag verder groeien. Daarom past het hoofdsponsorschap goed bij ons.” De komende tijd wordt bekeken hoe het sponsorschap concreet vormgegeven zal worden.
 
Vanaf de thuiswedstrijd tegen Ajax prijkt de naam van Ausnutria op de voorkant van het pompeblêdenshirt. Ook zullen de vrouwen van sc Heerenveen, de jeugdteams en de eSporters met Ausnutria op de borst hun wedstrijden spelen.