sc Heerenveen - PEC Zwolle
25 november, 20:45 uur
Koop nu kaarten »
Er zijn nog kaarten beschikbaar!
×

Feansjop

Afrekenen

Ticketing

Afrekenen

GroenLeven nieuwe hoofdsponsor sc Heerenveen

Gepubliceerd op 23 augustus 2016 11:40
GroenLeven nieuwe hoofdsponsor sc Heerenveen

GroenLeven is de komende drie seizoenen hoofdsponsor van sc Heerenveen. GroenLeven is een jong en dynamisch bedrijf met Friese roots, dat gespecialiseerd is in het leveren van zonne-energie. Het bedrijf gaat een duurzame samenwerking aan met sc Heerenveen en prijkt vanaf vandaag op de shirts van de Friese club.

Algemeen directeur Luuc Eisenga is trots op de nieuwe hoofdsponsor. ‘’Na een zorgvuldig traject hebben we in GroenLeven een Friese en innovatieve hoofdsponsor gevonden. Het is een grote verdienste van iedereen die de laatste maanden hard gewerkt heeft om een passende opvolger voor Univé te vinden. We zijn trots dat wij als nuchtere, onderscheidende Friese club met nationale en internationale uitstraling een Heerenveens bedrijf aan ons hebben weten te binden. sc Heerenveen wil innovatief zijn en haar maatschappelijke verantwoording in de samenleving nemen. GroenLeven staat op dezelfde manier in de samenleving en past dan ook uitstekend bij onze visie.’’

Ambitieus

GroenLeven is gevestigd in Heerenveen en gespecialiseerd in zonne-energiesystemen. ‘’GroenLeven is ambitieus en heeft onlangs de grootste met zonnepanelen overdekte motorparkeerplaats van de wereld op het parkeerterrein van TT Circuit Assen opgeleverd, een voorbeeldproject voor Nederland. Dezelfde ambitie ligt hier ook in het noorden en in verbinding met onze club hopen we dat te realiseren’’, vervolgt Eisenga.

Over GroenLeven

GroenLeven creëert, ontwerpt, financiert, bouwt en exploiteert zonnedaken en zonneparken. Het Heerenveense bedrijf zet zich op een duurzame manier in om Nederland steeds duurzamer te laten worden en denken. Daarbij staan kwaliteit, vernieuwing en innovatie hoog in het vaandel. Het bedrijf blinkt uit in het realiseren van ambities omdat ze durft; het motto luidt dan ook ‘doen is het nieuwe denken’. Volgens Sytse Bouwer, directeur GroenLeven, zijn inwoners en bedrijven uit de regio van groot belang voor de verwezenlijking van de doelen van ons bedrijf. ‘’We willen zoveel mogelijk samenwerken met partners (producenten en leveranciers) uit de regio. Binnen die samenwerking is er plaats om, samen met de gemeenten en arbeidsvoorzieningen in die regio’s, mensen met afstand tot de arbeidsmarkt een kans te bieden. Daarnaast investeert GroenLeven in innovaties voor de toekomst, door te doen.’’

Dankbaar

Via het netwerk van de Ondernemers Sociëteit Sportclub Heerenveen, met ruim 700 bedrijven die aan sc Heerenveen verbonden zijn, kwam het contact met GroenLeven tot stand. ‘’Bij de eerste gesprekken met GroenLeven merkten we een goede energie en klik tussen de beide partijen. Daardoor konden we al vroeg kijken wat we voor elkaar konden betekenen. We hebben met GroenLeven niet alleen een mooie hoofdsponsor in huis gehaald, maar we hebben goede partners in elkaar gevonden die elkaar gaan versterken. De samenwerking is in eerste instantie voor drie jaar, dat geeft ons rust en op die manier kunnen wij verder bouwen aan de club en met elkaar duurzaam presteren. Het geeft ons veel vertrouwen en daar zijn we GroenLeven erg dankbaar voor’’, aldus Eisenga.

Platform creëren

Nederland moet nog ontzettend veel stappen zetten om de ambitie van 14% duurzame energie in 2020 te realiseren en is nu nog het ‘’slechtste jongetje van de Europese klas’’, aldus Bouwer. ‘’Wij hebben de ambitie om een aanzienlijk deel van die doelstelling in te vullen. Door het unieke partnership met sc Heerenveen zien wij kansen om een platform te creëren, waarin we duidelijk kunnen maken hoe wij denken dat de B.V. Nederland, bedrijven, mensen met afstand tot de arbeidsmarkt en scholen en opleidingsinstituten, van deze opkomende markt kunnen laten profiteren. We zijn trots op deze mooie stap en uitdaging, waarbij we samen een team zijn en toch de wedstijden in ieders eigen league willen winnen. We gaan de toekomst met veel energie en vertrouwen tegemoet”, aldus Bouwer.