Feanstore

Afrekenen

Ticketing

Afrekenen

Onze partners en de coronacrisis: Bakker Vakkeuken

Gepubliceerd op 11 augustus 2020 14:41

Het coronavirus houdt de wereld al een tijdlang in zijn greep, Nederland niet uitgezonderd. Om verdere verspreiding van de besmetting tegen te gaan, gelden nog steeds allerlei maatregelen. Hoe gaan de partners van sc Heerenveen om met de coronacrisis? In aflevering zes: Bakker Vakkeuken.

Bakker

Peter Oostra is met zijn bedrijf niet alleen sponsor van sc Heerenveen. Als jonge knaap komt de huidige directeur van Bakker Vakkeuken uit Berlikum – een van de grootste aanbieders van professionele groot- en horecakeukens – al bij sc Heerenveen over de vloer. In de tijd dat Sportpark Noord nog de thuishaven is, ontstaat Oostra's liefde voor de club.

Wanneer sc Heerenveen in 1994 het Abe Lenstra stadion betrekt, verhuist Oostra mee. Net als schoonvader: inmiddels 87 jaar en nog steeds bij elke thuiswedstrijd aanwezig. De familie Oostra is sowieso een echte voetbalfamilie, of beter: sc Heerenveenfamilie. Zoon Ties speelt in de jeugdopleiding, bij Onder 17.

Supporter én sponsor
Ruim vijftien jaar geleden ruilt Oostra de seizoenkaarten op de tribune in voor OSSH-plekken. "Nu combineren we het supporter-zijn met het zakelijke", vertelt Oostra. "En dat bevalt uitstekend. We supporten de jongens op het veld en werken tegelijkertijd aan ons netwerk. 't Is ontzettend jammer dat dat nu allemaal even niet kan."

Wat betekent de coronacrisis voor Bakker Vakkeuken?
"De coronacrisis raakt ons direct. Onze klanten in de horeca moesten abrupt sluiten. De onzekerheid was op dat moment het grootste probleem. Hoelang gaat het duren? Waarmee kunnen we nog verder en hoe?"

"Juist in deze periode zien we gelukkig de saamhorigheid, zowel intern als bij onze klanten: schouders eronder en door, flexibel zijn, oplossingen bedenken en met elkaar in gesprek blijven. We werken ook voor veel andere doelgroepen (onderwijs, bedrijfsrestaurants, slagers, bakkers, etc.) waar we wel terecht konden en waar we ook werk naar voren konden halen."

Ziet Bakker Vakkeuken ondanks alle bedreigingen ook kansen en/of uitdagingen?
"Voor de korte termijn, zolang corona niet onder controle is, is het de uitdaging om met elkaar de periode goed door te komen, waarbij gezondheid en werkgelegenheid bovenaan staat. Onze werknemers zijn onze vakmensen met veel expertise en ervaring die we voor het coronatijdperk hard nodig hadden en na deze periode nog veel harder."

Wat doet Bakker Vakkeuken zelf tegen het coronavirus en/of de verspreiding ervan?
"Zoals iedereen hameren we op de richtlijnen en proberen zoveel mogelijk te voorkomen dat je in ongemakkelijke situaties terechtkomt. Voor onze klanten hebben we een desinfectiezuil ontwikkeld en op de markt gebracht om de verspreiding van het virus te voorkomen."

Tot slot, heeft u nog een tip voor andere bedrijven en/of ondernemers?
"Wat ik zelf enorm waardeer is de open en eerlijke betrokkenheid van klanten, medewerkers, collega’s, leveranciers etc. Blijf in gesprek, deel ervaringen, profiteer van andermans expertise en bied dit ook aan. Juist in deze tijd is dat de eenvoudigste manier om elkaar te steunen."

Gerelateerde artikelen:

- Aflevering 5: Vriesia Bouwen met Glas
- Aflevering 4: Giethoorn.com
- Aflevering 3: De Heeren van Rinsma
- Aflevering 2: Kijlstra Ambulancezorg & Personenvervoer
- Aflevering 1: Ausnutria