Veelgestelde vragen

Seizoenkaart verlengen

 

  • Tot wanneer kan ik mijn eigen plaats terugkopen?
    Tot en met 14 juni kun je jouw eigen plaats sowieso terugkopen. Dit is de verlengperiode. Na deze datum komt jouw reservering te vervallen en komt de plaats beschikbaar voor andere supporters. Mocht je na 14 juni alsnog willen verlengen, dan moet je jouw seizoenkaart opnieuw bestellen via de ticketing-pagina. Je hebt dan geen garantie meer dat jouw plaats nog vrij is.

 

  • Hoe kan ik verlengen?
    Verlengen kan zowel fysiek bij de balie in het Abe Lenstra stadion (ingang B) als online via het ticketsysteem. Tot en met 14 juni is jouw vaste plaats alleen voor jou beschikbaar. Klik hier voor een stappenplan.

 

  • Hoe kan ik betalen?
    Een seizoenkaart kun je online uitsluitend met een iDEAL-betaling verlengen. Verleng je jouw seizoenkaart aan de balie in het stadion, dan kun je ook met de pin betalen.

 

  • Kan ik gespreid betalen?
    Dit kan zeker. Afhankelijk van het moment van verlengen kun je seizoenkaart in 4, 3 of 2 termijnen betalen. Voor het betalen in termijnen rekenen wij 12,50 euro extra administratiekosten. Let op: dit is niet mogelijk voor het familievak. Klik hier voor meer informatie.

 

  • Ik wil verplaatsen. Kan dat?
    Tijdens het bestelproces kan dit kosteloos. Als je eenmaal betaald hebt, en je bedenkt daarna dat je toch wilt verplaatsen, dan kost dit 15 euro wegens administratieve handelingskosten.

 

  • Krijg ik een nieuwe seizoenkaart als ik verleng?
    Als je jouw seizoenkaart verlengt en je behoudt dezelfde plaats én blijft in dezelfde leeftijdscategorie, dan krijg je geen nieuwe pas. De huidige pas wordt dan volgend seizoen opnieuw geactiveerd, zodat je 'm ook dan kan gebruiken om in het stadion te komen.

 

  • Ik ben verplaatst. Krijg ik een nieuwe seizoenkaart?
    Ja, je ontvangt van sc Heerenveen een nieuwe seizoenkaart. Deze worden eind juli per post verstuurd.

 

  • Ik val in een nieuwe leeftijdscategorie. Krijg ik een nieuwe seizoenkaart?
    Ja, je ontvangt van sc Heerenveen een nieuwe seizoenkaart. Deze wordt eind juli per post verstuurd.

 

  • Wat als ik mijn seizoenkaart wil overdragen?
    Jij zegt je seizoenkaart op. Als je dit hebt gedaan, informeer je de andere persoon die jouw plaats wil overnemen. Die persoon kan jouw oude plaats direct bestellen in het ticketsysteem. Let op: degene die jouw plaats over wil nemen, moet er snel bij zijn. Ook andere supporters kunnen namelijk deze plaats kiezen als jij hem opgezegd hebt. Bij het stavak geldt dit niet. Hier werken wij met een wachtlijst.

Seizoenkaart kopen

 

  • Wat zijn de voordelen van een seizoenkaart?
    Je hebt een vaste plek in het stadion tijdens thuiswedstrijden in de Eredivisie, toegang tot de eerste thuiswedstrijd van de TOTO KNVB beker (geldig tot en met de tweede ronde, daarna geldt recettedeling), je kunt gratis naar de wedstrijden van sc Heerenveen Vrouwen in het Abe Lenstra stadion en je ontvangt 10 procent korting op aankopen in de Feanstore

 

  • Hoe bestel ik een seizoenkaart?
    Een seizoenkaart is te bestellen via het online ticketsysteem of bij de receptie van het Abe Lenstra Stadion (ingang B) op werkdagen. Wil je seizoenkaarten afnemen in het Ausnutria Familievak, klik dan hier.

 

  • Ik heb een seizoenkaart gekocht. Wanneer ontvang ik deze?
    sc Heerenveen verstuurt eind juli de nieuwe seizoenkaarten per post.

 

  • Welke leeftijdscategorieën kent sc Heerenveen?
    sc Heerenveen kent vier leeftijdscategorieën: tot en met 11 jaar, 12 tot en met 21 jaar, 22 tot en met 65 jaar en vanaf 66 jaar. De Peildatum voor de leeftijdscategorieën is 1 juli 2024. Klik hier om te kijken welke prijzen bij de leeftijdscategorieën horen.

 

  • Welke type seizoenkaarten zijn er?
    Naast de klassieke seizoenkaart kent sc Heerenveen een aantal specifieke op doelgroepen gerichte seizoenkaarten. Namelijk: Comfortvak, Familievak, stavak en het rolstoelplatform. Klik hier voor meer informatie.

 

  • Aan welke voorwaarde moet ik voldoen om in het comfortvak te zitten?
    Het comfortvak op de Foppe de Haan-tribune, op de oostkant van het Abe Lenstra stadion, geeft de bezoeker extra comfort rondom de wedstrijd. Een voorwaarde om hier een seizoenkaart te nemen is dat één iemand van het gezelschap minstens 60 jaar moet zijn (peildatum: 1 juli 2024). Bezoekt u de wedstrijden altijd met een of meerdere supporters die geen 60 jaar zijn? Met een zitplaats in het comfortvak kunt u dat gewoon blijven doen. Maximaal vier mensen onder de 60 jaar mogen u in het comfortvak vergezellen.

 

  • Aan welke voorwaarde moet ik voldoen om in het Familievak te zitten?
    De vakken 29 en 429 in het Abe Lenstra stadion vormen samen het familievak. Hier staan gezinnen en families centraal. Het vak onderscheidt zich door specifiek in te spelen op de behoeften en interesses van onze jongste supporters. Om seizoenkaarten te kopen in het familievak, moet minstens één persoon van het gezelschap jonger zijn dan dertien jaar (peildatum: 1 juli 2024). Klik hier om seizoenkaarten te bestellen voor dit vak.

 

 

  • Kan iemand anders met mijn seizoenkaart een wedstrijd bezoeken?
    Ja, dat kan bij thuiswedstrijden. Alleen personen die in dezelfde leeftijdsprijscategorie vallen, mogen met deze kaart een wedstrijd bezoeken als je zelf niet kunt. Valt de persoon in een andere leeftijdsprijscategorie? Dan kun je de kaart eenmalig opwaarderen. Het opwaarderen van een seizoenkaart kan geregeld worden via ons contactformulier. Let op: De seizoenkaarthouder is verantwoordelijk voor het gedrag van de persoon aan wie hij of zij de seizoenkaart uitleent.

 

  • Ik sta op de wachtlijst voor het stavak. Wanneer hoor ik of er voor mij een plaats vrijkomt?
    Na 14 juni, als de verlengperiode voorbij is, gaan wij kijken of er plaatsen vrijkomen in het stavak. Aan de hand van de wachtrij gaan wij mensen aanschrijven. De mensen die het langst geregistreerd staan op de wachtrij én al een seizoenkaart hebben op een andere plaats in het stadion, zijn het eerst aan de beurt als er plaatsen beschikbaar komen. 

Wervingscode

 

  • Wat kan ik met een wervingscode?
    Nieuwe seizoenkaarthouders aandragen met korting voor jou én voor hem of haar. Als jij iemand enthousiast weet te maken om net als jij ook een seizoenkaart te nemen en hij of zij vult jouw persoonlijke code in, dan levert dit jullie beiden voordeel op. De 'nieuwe' fan ontvangt 25 procent korting bij de aanschaf van een seizoenkaart en jij verdient 25 procent van zijn of haar aankoopbedrag terug. Let op: de 'nieuwe fan' mag in de afgelopen twee jaar geen seizoenkaart gehad hebben.

 

  • Wie komt in aanmerking voor de wervingscodes?
    Alle verlengers tot en met 14 juni 2024 ontvangen een dag na de verlenging vier wervingscodes via de mail. Deze codes komen ook in jouw 'Mijn Heerenveen'-omgeving te staan.

 

  • Tot wanneer is de wervingscode geldig?
    De wervingscodes mogen tot en met 1 september 2024 worden gebruikt.

 

  • Is een wervingscode achteraf toepasbaar?
    Nee. Eenmaal besteld kan de code dus niet met terugwerkende kracht alsnog worden gebruikt voor de korting.

 

  • Hoe vaak mag je de wervingscode gebruiken?
    In eerste instantie krijg je vier wervingscodes voor nieuwe seizoenkaarthouders. Deze zijn allemaal één keer te gebruiken. Wil je meer codes hebben, neem dan contact op via het contactformulier. Je kan de wervingscode tot en met 1 september 2024 gebruiken.

 

  • Zijn er voorwaarde aan een nieuwe seizoenkaarthouder om de wervingscode te gebruiken?
    Ja, de wervingscode mag alleen worden gebruikt bij nieuwe seizoenkaarthouders welke in de afgelopen 2 jaar geen seizoenkaart hebben gehad. sc Heerenveen heeft het recht om bestellingen te annuleren als de wervingscode onrechtmatig gebruikt wordt.

 

  • Hoe wordt de cashback verrekend?
    Vanaf begin september wordt de eindstand berekend. In de loop van september vindt de verrekening plaats.

 

  • Op welke bankrekening wordt de cashback uitgekeerd?
    Op de bankrekening waarmee de verlenger zijn of haar seizoenkaart heeft betaald.