Berenactie wint drie gouden SponsorRingen

01 maart 2021 19:45

De wereldberoemde berenactie was maandag met drie gouden awards de grote winnaar bij de SponsorRingen, vakprijzen in de nationale sponsorbranche. De actie waarbij eind oktober 15.000 knuffelberen in het Abe Lenstra stadion zaten, bracht ruim 313.000 euro op voor Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa). "Geweldige waardering", sprak Margryt Gerritsma, manager MVO.

24102020268190 FPH0137

Eind oktober vroegen KiKa, geneesmiddelenbedrijf MSD, reclamebureau Joe Public en sc Heerenveen op een bijzondere manier aandacht voor kinderen in Nederland met kanker. Tijdens het competitieduel met FC Emmen zaten 15.000 knuffelberen op de tribunes van het Abe Lenstra stadion. Na afloop werden de pluchen toeschouwers binnen 24 uur allemaal verkocht. De actie werd opgepikt door buitenlandse kranten, televisiezenders – inclusief CNN – en socialmediakanalen.

Drie keer goud
De SponsorRingen worden jaarlijks toegekend aan geslaagde sponsorcases in Nederland. De uitreiking vond – zoals vrijwel alle evenementen in coronatijd – online plaats. De berenactie was samen met McNificents en ClubSupport genomineerd in de categorie maatschappij. Het goud ging naar KiKa, MSD, Joe Public en sc Heerenveen, net als in de specialismen creativiteit en PR-inhaker.

De prijzenregen zorgde in Heerenveen voor blije gezichten. "Geweldige waardering voor alle betrokkenen", sprak Gerritsma, manager van sc Heerenveens maatschappelijke afdeling. "Het is inmiddels vier maanden geleden dat de beren in ons stadion zaten, maar nog steeds beginnen mensen erover. Het geeft aan hoe groot de impact van deze actie is. De beren hebben de club en de andere partijen op de kaart gezet. Maar het allerbelangrijkste: de prachtige opbrengst voor nog meer en nog beter onderzoek naar kinderkanker."