Opnieuw in de prijzen: 20.000 euro voor ons maatschappelijke project

26 november 2021 16:11

Met het project Ons Pompeblêdenhart heeft sc Heerenveen bij de verkiezing Maatschappelijk Project Eredivisie 2021 20.000 euro gewonnen. Met een prachtige derde plaats valt de Friese eredivisionist dit jaar opnieuw in de prijzen, na de eerste plek die vorig seizoen werd behaald. Het podium wordt gecompleteerd door SC Cambuur en Ajax.

25112021285754 DSC 3196 1
Doelman Xavier Mous en manager mvo Margryt Gerritsma pakken de cheque uit.


Jurylid Daan Peters, managing director van de VriendenLoterij: "sc Heerenveen weet voor de tweede keer op rij een sterk project in te dienen met de prachtige koppeling tussen de kenmerkende Friese pompeblêden en het hart van de club: de supporters. Het project is zowel bij het publiek als bij de jury geliefd. Het is concreet en realistisch met potentieel een enorme impact in de gehele regio."

Margryt Gerritsma, manager mvo bij sc Heerenveen, is vanzelfsprekend blij met de prijs: "We zijn erg trots dat we wederom op het podium staan. Dit project, dit idee leefde al langer bij ons. Deze bijdrage vanuit de VriendenLoterij vormt een belangrijke voorzet om het eindelijk tot uitvoer te kunnen brengen. Hiermee hopen we dat laatste stapje te zetten op het gebied van hartveiligheid en het belang van zorgen voor je pompeblêdenhart."

Over het project
Met het project Ons Pompeblêdenhart wil sc Heerenveen bijdragen aan een dekkend reanimatienetwerk en daarmee een hartveilige provincie Fryslân, gesteund door de club en de supporters met hun pompeblêdenhart. Via het project kunnen supporters van sc Heerenveen reanimatietrainingen volgen en worden terugkerende bewustwordingscampagnes en een bloeddrukcampagne uitgerold.

Maatschappelijk Project Eredivisie
Maatschappelijk Project Eredivisie is een initiatief van de VriendenLoterij en de Eredivisie. Met deze competitie bieden zij alle achttien eredivisieclubs de kans om een vernieuwend maatschappelijk project te realiseren en zo bij te dragen aan een gezonde en sterke samenleving. Al zestien jaar is de VriendenLoterij maatschappelijk partner van de Eredivisie. Door mee te spelen met de VriendenLoterij steunen deelnemers maatschappelijke projecten en de jeugdopleiding van hun favoriete club.